Frie logo

139 kr. pr. måned
Juridisk sikring pris: 49 kr. pr. måned

Frie A-kasse & Fagforening

Frie er en fagforening og a-kasse, der har eksisteret siden 1951, hvor de oprindeligt organiserede privatansatte funktionærer under navnet Firma-Funktionærerne. I dag er Frie for alle, uanset arbejdstitel og baggrund, og inkluderer lønmodtagere, selvstændige og studerende.

Frie er tilbyder billigste juridisk sikring med en pris på kun 49 kr. pr. måned.

Top 5 andre fagforeninger og a-kasser,
der kan være relevant for dig:

Denne side indeholder reklamelinks

4.9/5

467 kr.

Kort om Frie A-kasse & Fagforening

Frie er en fagforening og a-kasse, der har eksisteret siden 1951. Oprindeligt organiserede de privatansatte funktionærer under navnet Firma-Funktionærerne. I dag er Frie en organisation for alle, uanset arbejdstitel og baggrund, og inkluderer lønmodtagere, selvstændige og studerende. Med 40.000 medlemmer og 130 medarbejdere, der vægter personlig service højt, tilbyder Frie en tryghed baseret på 70 års erfaring. Denne lange historie og brede medlemsbase gør Frie til en solid og pålidelig partner i arbejdslivet.

Frie A-kasse og Fagforening hjemmeside

Styrket service og tilgængelighed

I 2023 tog Frie et vigtigt skridt for at forbedre deres service yderligere ved at hente deres juridiske afdeling hjem til medlemmerne. Dette initiativ er en del af Fries løbende bestræbelser på at tilbyde den bedst mulige støtte og rådgivning. Med hovedkontor i Odense og afdelinger i København og Aarhus, samt en række mødesteder fordelt over hele landet, er Frie altid tæt på deres medlemmer. Denne tilgængelighed sikrer, at alle medlemmer kan få den hjælp og rådgivning, de har brug for, uanset hvor de befinder sig.

Demokratisk styring og medlemsindflydelse

Som en demokratisk forening og a-kasse er Frie styret af medlemsvalgte delegerede og en hovedbestyrelse, som repræsenterer alle medlemmer. Dette medlemsdemokrati sikrer, at alle medlemmer har en stemme i foreningens beslutninger. Frie lægger stor vægt på, at medlemmerne har indflydelse på, hvordan foreningen drives, hvilket skaber en stærk følelse af fællesskab og engagement. Denne demokratiske struktur er med til at sikre, at Frie fortsat kan levere relevant og effektiv støtte til alle deres medlemmer.

Frie priser

Frie er en af Danmarks billigste fagforeninger og a-kasser. Du kan herunder læse omkring deres priser på både a-kasse, fagforening og lønsikring.

Frie a-kasse pris

Hos Frie er du sikret økonomisk hjælp og professionel rådgivning, når du har brug for det. Medlemskabet koster kun 514 kr. om måneden, hvilket gør Frie til en af Danmarks billigste a-kasser. For denne pris får du økonomisk tryghed med op til 24.199 kr. pr. måned i dagpenge inklusiv beskæftigelsestillæg (se betingelser). Derudover tilbyder Frie gratis e-learning, rabat på forsikringer og lynhurtige svarrater.

Tilvælger du deres fagforening for 139 kr. pr. måned, får du en gratis lønsikring på 3.000 kr. ekstra oveni dagpengene i de første 6 måneder. For dem, der ønsker en endnu højere dækning, tilbyder Frie lønsikring op til 40.000 kr. oveni dagpengene med Danmarks hurtigste dækning. Uanset din situation, står Fries dygtige sagsbehandlere klar til at give dig kvalificeret rådgivning og sparring, så du hurtigt kan komme tilbage på arbejdsmarkedet.

Frie fagforening pris

Som medlem af Frie står man aldrig alene i sit arbejdsliv. For kun 139 kr. pr. måned er man sikret juridisk og professionel hjælp, hvis behovet skulle opstå. Frie fagforening tilbyder hurtig og personlig rådgivning, uanset om det drejer sig om gennemgang af ansættelseskontrakter, karrieresparring eller støtte ved retssager. Det er vigtigt at have et godt arbejdsliv, og Frie gør en dyd ud af at støtte deres medlemmer gennem hele deres karriere. Med Frie fagforening er man altid godt dækket ind og kan føle sig tryg i alle aspekter af arbejdslivet.

Hvem kan blive medlem af Frie?

Frie er en fagforening for alle lønmodtagere og en tværfaglig a-kasse, der er åben for alle, uanset branche og ansættelse. Selvom deres fagforening og a-kasse især henvender sig til lønmodtagere inden for handel og kontor, er alle velkomne til at blive medlem. Frie tilbyder en bred vifte af tjenester og støtte, der kan hjælpe medlemmerne med at navigere i deres arbejdsliv og sikre økonomisk tryghed i tilfælde af ledighed.

Fælles for både fagforeningen og a-kassen er, at Frie er en “gul fagorganisation.” Dette betyder, at de er politisk neutrale og ikke involverer sig i overenskomstforhandlinger. Denne neutralitet hjælper med at holde prisen på kontingentet nede, da der ikke er udgifter til politisk arbejde. Det gør Frie til et attraktivt valg for dem, der ønsker en økonomisk overkommelig og politisk uafhængig fagforening og a-kasse.

Lønsikring hos Frie

Hos Frie tør de have ambitioner sammen med deres medlemmer. Med en lønsikring gennem Frie står man stærkt fra det øjeblik, man bliver opsagt. Frie tilbyder et kontant sikkerhedsnet og fungerer som en pålidelig sparringspartner. Hver medlem får en personlig karriererådgiver, der hjælper med et intensivt og personligt forløb, skræddersyet efter deres ønsker og kvalifikationer. Denne målrettede indsats betyder, at 50 % af Fries opsagte medlemmer aldrig når at blive ledige. Fries effektive og engagerede tilgang til lønsikring og karriererådgivning sikrer økonomisk tryghed og karrieremuligheder.

Gratis basis lønsikring

Hos Frie tilbyder de en unik lønsikring, der skiller sig ud på markedet. Som de eneste tilbyder de de første 3.000 kr. gratis oveni dagpengene som en del af medlemskabet af både a-kassen og fagforeningen. Denne gratis basis lønsikring er tilgængelig for lønmodtagere, der opfylder betingelserne og kan dække op til 6 måneder med en månedlig ydelse på 3.000 kr. efter mindst 5 måneders medlemskab. Dette er en fantastisk start for dem, der ønsker en grundlæggende økonomisk sikkerhed uden ekstra omkostninger.

Supplerende lønsikring

For dem, der ønsker en mere omfattende dækning, tilbyder Frie en supplerende lønsikring. Denne forsikring kan dække op til 40.000 kr. pr. måned oveni dagpengene i op til 1 år. Den supplerende lønsikring er en tillægsforsikring, som kræver medlemskab af A-kassen Frie. Den samlede dækning kan maksimalt udgøre 90 % af lønnen, hvilket sikrer, at medlemmerne kan opretholde en økonomisk stabilitet tæt på deres nuværende lønniveau, selv i tilfælde af ufrivillig arbejdsløshed.

Medlemsfordele hos Frie

Som medlem af Frie får man adgang til en lang række fordele, der er designet til at støtte og styrke ens arbejdsliv. Uanset om man er lønmodtager, selvstændig eller studerende, tilbyder Frie en bred vifte af tjenester og ressourcer, der kan hjælpe med alt fra juridisk rådgivning og karrieresparring til økonomisk støtte og eksklusive rabatter. Medlemskabet sikrer, at man aldrig står alene i arbejdslivet og altid har adgang til professionel hjælp og vejledning.

Rabataftale med Visma LogBuy

Som medlem af Frie får man adgang til eksklusive rabatter gennem deres samarbejde med Visma LogBuy, Danmarks største rabatportal med over 460.000 brugere. Dette partnerskab giver medlemmerne adgang til Fries eget fordelsunivers på Visma LogBuys lukkede portal. Her kan man spare penge på en bred vifte af produkter og tjenester, herunder elektronik, cykler, rejser, tøj og meget mere. Med disse rabatter kan medlemmerne nyde godt af betydelige besparelser i deres dagligdag, hvilket gør medlemskabet af Frie endnu mere værdifuldt.

Du kan herunder i videoen høre mere omkring hvordan Visma LogBuy fungerer:

Stressrådgivning

Hos Frie er de opmærksomme på det stigende problem med stress, som rammer flere og flere i en travl hverdag. For at tackle dette tilbyder Frie individuel stressrådgivning til medlemmer af fagforeningen. De tror på, at hvert medlem kender sig selv bedst og støtter dem i at træffe meningsfulde valg og beslutninger. Under stressrådgivningen er Fries konsulenter nysgerrige, åbne og lyttende, hvilket gør det muligt at tilpasse samtalens indhold efter den enkeltes behov. Samtalerne kan indeholde grundviden om stress, teknikker til at dæmpe symptomer, værktøjer til at afdække årsager og finde vejen ud af stress, samt fokuspunkter for tilbagevenden til job efter en stresssygemelding. Fries tilgang sikrer, at medlemmerne får den bedst mulige vejledning til at genoprette balancen i deres liv.

Frie Trustpilot

På Trustpilot har Frie modtaget over 2.600+ anmeldelser og har opnået en samlet score på 4,6, hvilket svarer til ‘fremragende’. Det er tydeligt, at størstedelen af Frie’s kunder er meget tilfredse med at have fagforening og a-kasse hos dem.

Du kan læse anmeldelser af Frie på deres Trustpilot her.

Kontakt Frie

Frie
Overgade 24,
5000 Odense C

Kundeservice:
E-mail: kontakt@frie.dk
Telefon: (+45) 63 13 85 50
Mandag-torsdag kl. 8.00-16.00
fredag kl. 8.00-14.00

Søg fagforeninger efter job

Vælg din job nedenfor og se alle de bedste fagforeninger, der passer til netop dit job.